Handelsbetingelser gældende for SkiGruppen
Arrangør
SkiGruppen formidler rejser på vegne af Lauritzen Rejser ApS. Rejsegaranti #3185.
SkiGruppen – Strøbyholm 19 – 2650 Hvidovre - CVR-nr.: 34301646
Bestilling af rejse
Tilmeldingen kan kun ske på www.SkiGruppen.dk, under fanen Tilmelding.
Ved bestilling af rejse, betales et depositum på kr. 350,- senest 1 oktober.
Restbetaling er til forfald ifølge Faktura.
Man er ikke tilmeldt turen før depositummet er betalt og registreret.
Tilmeldingen er personlig og kan på ingen måde overdrages til andre.
Ved bestilling efter sidste tilmeldingsfrist, hvis pladser kan skaffes, forbeholder SkiGruppen sig ret til at opkræve et gebyr på 200,- for sen tilmelding.
Det er alene SkiGruppen, som behandler og administrerer tilmeldinger, skolen tager ikke aktiv del i turen arrangering og afholdelse.
Ændring af rejse
Ved ændring af rejsen forbeholder SkiGruppen sig ret til at opkræve et gebyr på 200,-.
Sygesikringsbevis / pas / visum / faktura / deltagerbevis
Det gule/blå Sygesikringsbevis, gyldigt pas/evt. visum og Faktura/deltagerbevis skal medbringes på alle rejser og udflugter.
Bagage
Tænk på vores chauffører – de skal holde i mange år! Der kan medbringes 1 stk. kuffert i standardstørrelse vægt max. 25 kg, samt 1 stk håndbagage. Ski, snowboard og støvletasker kan medbringes uden omkostninger.
Og evt. en kasse med mad til hver hytte.
Al bagage medbringes på eget ansvar.
Glemte sager
Vi efterlyser gerne glemte sager. Mail: kontakt@skigruppen.dk
Afbestilling af rejse
Ved sygdom og afbestillinger der vedrører rejser, som afgår indtil 24 timer før afgang kan telefon +45 5366 0309 benyttes.
Udeblivelse ved afrejse betyder, at hele det indbetalte beløb er tabt.
Efter betalt depositum mister man hele depositummet.
Efter betalt restbeløb mister man hele rejsens pris.
Der forventes at man føler sig fuldstændig rask og symptomfri ved afrejse af hensyn til de øvrige gæster, guider, chauffører.
Hvis man ikke er rask ved afgang, så skal man blive hjemme og kontakte eget forsikringsselskab, samt melde afbud til SkiGruppen.
Vi anbefaler, at alle deltager har en rejse- og afbestillingsforsikring, hvis man skulle være nødt til at melde fra pga. sygdom.
Hvis man ikke allerede har en rejse- og afbestillingsforsikring, så anbefaler vi, at man dækker sig ind.
Det er til enhver tid dit forsikringsselskabs betingelser, der bestemmer om man har mulighed for kompensation.
Link: www.europaiske.dk
Skigruppen og Skolen yder ingen form for kompensation pga. sygdom, hverken Covid-19 eller anden sygdom.
Rejsen incl. liftkort, udstyr osv. er købt hos SkiGruppen, skolen kan derfor ikke holdes ansvarlig for kompensation af tabt rejse i forbindelse med sygdom eller isolation ved nær-kontakt.
SkiGruppen skal altid have besked enten på mail, eller telefon ved afmelding pga. sygdom inden afrejsetidspunktet.
Aflysning fra SkiGruppen´s side
For at gennemføre rejsen, skal der i reglen minimum være 100 deltagere.
Hvis en aflysning er nødvendig, får deltagerne telefonisk eller skriftlig besked senest 8 dage før afrejse, og alle indbetalte beløb tilbagebetales.
Er restbeløbet ikke betalt rettidigt, forbeholder SkiGruppen sig retten til at annullere tilmeldingen uden at informere deltageren, hvorved depositum også er mistet.
Covid-19
Hvis www.um.dk (Udenrigsministeriet) fraråder alle rejser til Sverige (eller den del af Sverige som Säfsen ligger i)
Betaler vi alle pengene retur, til alle deltagere (også depositum) senest 14 dage efter turens normale afholdelse.
Rejsegarantifond
Gebyr til rejsegarantifonden er inkluderet i rejsens pris.
Rejsens afvikling og generelle vilkår
Rejsen foregår i henhold til det benyttede transportselskabs regler. SkiGruppen optræder som agent for transportselskaber og indkvarteringssteder.
Forsinkelser eller ændringer i rejsens forløb forårsaget af uheld, vejr- eller trafikforhold kan bureauet ikke påtage sig ansvar for.
Krav om erstatning for tabt arbejdsfortjeneste forårsaget af forsinkelser eller tilskadekomst under rejsen, vil blive afvist af bureauet.
Reklamationer
Eventuelle reklamationer skal fremsættes omgående til rejseleder/guide eller chauffør så evt. fejl eller mangler om muligt kan blive rettet omgående.
Der modtages ikke klager over uensartede værelser. Eventuelle reklamationer, der ikke kunne løses på stedet, skal ske skriftligt til SkiGruppen med angivelse af faktura nr. senest 1 uge efter hjemkomsten.
Manglende rengøring/Skader
Manglende rengøring og alle skader på udstyr, hytter mm., SKAL betales inden afrejse fra destinationen.
Alkoholpolitik
Det er ikke tilladt at drikke alkohol på turen.
Dette gælder hele turen også i busserne.
Regler jævnfør lokal lovgivning skal altid overholdes.
Ordensreglement
Skolens ordensreglement i almindelighed er gældende på turen.
Säfsen/SkiGruppen har nogle regler i hytteområdet.
Ingen høj musik efter kl. 22:00 (musik må aldrig genere andre folk i området, uanset tidspunkt)
Ingen støj udenfor efter kl. 22:00
Musik udenfor er ikke tilladt.
Brud på reglerne resulterer i hjemsendelse på egen regning, samt evt. sanktioner af skolen.
Guider, lærerene og chaufførernes anvisninger skal altid følges under hele rejsen.
Regler jævnfør lokal lovgivning skal altid overholdes.
Nødtelefon/Guide telefon (+45 5366 0309)
Guidetelefonen er åben hele dagen/aften under rejsen for spørgsmål.
Nødtelefonen er åben 24 timer i døgnet under rejsen.
(Ingen svar pr. SMS)
Forbehold
SkiGruppen forbeholder sig ret til at foretage ændringer i rejseruter, datoer, tidspunkter, priser osv. forbeholdes, hvis dette af tvingende grunde skulle være nødvendigt. SkiGruppen tager forbehold for slå-, tryk- og prisfejl i kataloget og på www.SkiGruppen.dk.